Dag 4: Høvåg - Preikestolen

30 juli 2018 - Preikestolen, Noorwegen

Goedemorgen deze morgen. Vannacht heerlijk in de tent geslapen. Beetje regen gehad, maar oke, mocht geen naam hebben. Primitieve ontbijttafel gebruikt en verse koffie. Tijdens het opruimen weer de eerste regen druppels. Snel alles droog de tassen en koffers in en uitchecken.

Met de eerste Noorse grond aan de tent haringen zetten we koers naar Preikestolen.
Ritje van 268 km. Ong. 4,5 uur

Verder denk ik dat ik mijn reisblog er vanaf hier maar bij moet laten zitten. Er zijn simpel weg geen woorden te die de pracht van dit landschap goed omschrijven. Overigens al 2 woorden Noors geleerd. Liten en Grov. Klein en groot.

De Noren schijnen veel vakantie in eigen land te vieren, maar zijn niet zo van het groeten, ondanks dat ze gewoon plat limburgers Hoi gewoen begriepen al vroeg in de ochtend.
De noorse meeuwen zijn ook net zo erg als de nederlandse. Pikken de zakken brood van de bakker gewoon open en strooien vervolgens zelf de broden over de plaats.
Maar daar kwamen wij niet voor. De reis verliep vandaag voorspoedig(er) dan gister. We zijn vandaag wel opdezelfde veerboot beland en ook nog eens de goede boot. Al wogen de laatste loodjes van deze rit wel het zwaarst. Heel even een powernapje langs de weg gedaan en weer verder. Onderweg best wat regen gehad. Maar echt waanzinnig mooi gereden. Veel gefilmd met mijn action cam. Nu, in het hotel in preikestolen aan het stoeien om het beeldmateriaal in de cloud te zetten. 2 sd kaartjes alweer vol. Ben er maar druk mee....

Morgen kan het 2 kanten op. Of we gaan de geplande hike maken naar de Preikestool en rijden daarna weer een stukje verder. Of slaan de hike over en vervolgen de reis. Vanwege de regen vandaag maar een hostel geregeld om de kleren wat te drogen. In elk geval met name Tibo's kleren.
De weg naar het hotel zag ik nog een groep van Nosun reizen op een camping. Tentjes kwamen mij bekend voor. Erg toeristisch hier in elk geval. Nog even wat foto's zoeken van vandaag en de beelden terug kijken. Misschien nog even de omgeving verkennen na het eten en dan optijd naar bed. Welterusten