Dag 2: winterswijk - kolding

28 juli 2018 - Tønder, Denemarken

Op het moment dat ik dit verhaal begin te type is het alweer 15:40 uur. We zijn gestopt. De warmte begint mijn reisgenoot parte te spelen. En misschien ook wel het feit dat we om 4:00 uur op waren. We zijn om 5:15 vertrokken. Aldus de camping gasten van het park die ons schijnbaar gehoord hadden😇 maar goed. We moeten nu nog 137 km tot aan de camping die we op het oog hebben. Staat nu even een lekker briesje. We hebben vanochtend de oversteek gemaakt over de Elbe. Had verwacht dat het een kleine oversteek was. Niet dus. Best druk daar. De 3 veerponden konden het eigenlijk niet aan. Blij dat wij met de motoren de rij voorbij mochten rijden. Een vriendelijke Duitse meneer wees ons erop dat het toegestaan was. Mooi dus😎 voordat we op het bootje zaten raakte we aan de praat met een andere rijder. Ben zijn naam alweer kwijt. Maar hij had zelf een harley omgebouwd. Zag er goed uit moet ik zeggen, beter dan dat autowrak bij het gesloten tankstation. Verder hoor ik het nu wat rommelen. Denk dat er onweer opkomst is. Ga Tibo zo wakker maken en kijken dat we weer (snel) verder rijden.

Na Tibo's powernap belandde we in de file/langzaamrijdend verkeer. Nog even tanken in Duitsland waar we ook meteen besloten de regenkleding aan te doen. Niks te vroeg gestopt. We besloten door te rijden in de regen. Maar eerste tankstation gestopt om te schuilen. Aldaar troffen we een stelletje (ook op de motor) wiens man zijn portomonnee kwijt was geworden. Dus het kan altijd erger. Ondertussen al wat gegeten en nu aan het zoeken voor slaap plaats. Als het mee zit is het nu nog 31 km door het onweer en regen. Riders on the storm..

Inmiddels 19:40 en aangekomen in motel. 3 x raden.... we stappen af en het is droog. Morgen nog 4 uur tot aan de boot in Hirtshals. Gelukkig hebben we kunnen regelen dat we morgen mee kunnen ontbijten met wat werkvolk van hier.
Verder activiteiten voor vanavond: geen kampvuur maar een fhön om de kleren droog te fhönen.

En dit allemaal vandaag.... eerst dachten we optijd weg te rijden en volgens de navi zouden we rond de middag op de camping zijn. Nu wel de luxe van een hotel waar we spullen kunnen drogen, morgen wel ong. 70 km verder rijden dan gepland voor dag 3

Verder nu wel moe van 580 km en 7:40 uur rijden

1. Jo:
    29 juli 2018
    nou zeg !!! Dat is nog eens een begin van de reis.Heel veel succes verder,en vooral genieten!!!