Roermond-Simmerath-Ardennen-Maasmechelen

8 juli 2018

Even weer een berichtje van de tocht van vandaag. Om vast een klein beetje aan het idee te wennen. Over ongeveer 3 weken is het dan zover. Het avontuur naar Noorwegen gaat dan beginnen. Tussendoor voeg ik steeds meer bezienswaardigheden toe aan de routes. Wat we allemaal gaan zien daar bewaar ik nog voor latere verslagen.

Vandaag richting Roermond, stukje door de Eiffel, Ardennen en zo terug via Maasmechelen Elsloo en binnen door naar huis. 333 km. Erg weinig terrasjes onderweg. Wat wel leuk was, was het uitstapje door Wassenberg. Historisch stadje. Volgens mij mocht ik met de motor niet door het steegje. Maarja. Niemand heeft me gezien ;)
Na een hele poos rijden en genietend van het landschap van de Ardennen kreeg ik toch honger. Gelukkig kom je op die momenten altijd wel een leuk cafetje of iets tegen. De innerlijke mens kon verzorgd worden met een heerlijke cappucciono met slagroom. En als lunch een heel koekje..... Vraag me af waar dat cafe van moet bestaan. Biker Ranch had ik helaas gemist. Hongerig maar verder gereden tot een tankstation. Je houd het soms niet vol mogelijk... 14:58 uur. Ik stap af en sta op het punt om naar binnen te gaan. Sluit de shop van het station.... Ik lachte er maar mee. Dan rijden we maar verder.....Uiteindelijk in Lanaken wel een tankstation gevonden waar ik binnen mocht.
Al met al was het een geslaagde route. Nu maar verder met de routes voor Noorwegen en die maar eens in de navi zetten zodat we iets van een rode draad hebben. Zo eens kijken of ik ook wat video beelden kan plaatsen....