Dag 8: Stryn - Kristiansund

3 augustus 2018 - Kristiansund, Noorwegen

In alle vroegte kwamen er 5 schapen met toeters en bellen voorbij ons huisje. Waarschijnlijk op de vlucht voor de regen. Daarom ook het verzoek aan de thuisblijvers wat zon en warmte deze kant op te sturen😇 Het was wederom een natte dag. Droog de motor bepakt en op naar hoogte punt 1 van vandaag. (De muffin en koffie bij een tankstation waren daarin tegen wel het diepte punt van vandaag. Zelfs de mussen vreten er nog geen brood van. Een Muffin zo hard als een rots.😲 Ze denken alles te kunnen verkopen aan de toerist.) De Geiranger. Slechts een beetje toeristisch daar....
Maar so hee. Wat een geweldige weg om te rijden😍😍😍😍 wat een uitzichten. Je weet niet waar je moet kijken. Na de Geiranger door naar de Trollstigen. Het stuk tussen beide punten duurder langer dan ik dacht. Toch om 12:15 hoogste punt bereikt. Tijd om een hapje te doen en te genieten van het mooie uitzicht van ongeveer 20 meter ver. Trollstigen is trouwens ook erg toeristisch. Veel trollen daar..... beeldjes van trollen bedoel ik dan😉 Verder was het er erg mistig. Maar dan ook echt erg mistig. Heel jammer dat we de grote waterval zo beperkt konden zien. De afdaling kende wel lekkere bochten.
Verder naar het neusje van de zalm. The Atlantic Road. Deze is lastminute nog aan de route toegevoegd. Zou erg mooi moeten zijn. Of ik had er te veel van verwacht? Maar spectaculair vond ik hem niet. Geef mij maar gletsjers.
Na deze weg besloten een hotelletje te scoren. Tibo had nog steeds een nat pak wat inmiddels te drogen hangt in Kristiansund.
Morgen eerst maar eens richting Oppdal en dan besluiten of een stukje hoger naar Trondheim er nog in zit ofdat we toch echt al door gaan naar Zweden en zo langzaam weer af zaken naar het tropische Nederland.

Oja, het is ons vandaag 2 keer gelukt om samen op de juiste veerboot te belanden. Je zou bijna een lintje verwachten😂

1. Jo:
    3 augustus 2018
    Hier vallen de mussen van het dak.Hoop dat jij daar in Noorwegen ook weer de zon te zien krijgt.Wat mooi allemaal,als je over een week weer thuis bent moet je eerst weer helemaal ontnuchteren van alle indrukken die je daar in Noorwegen hebt opgedaan.Ha,Ha!!!!!